Om man inget frågar får man ju inget veta...
Varför är spegelbilden uppochner i en sked?

Jo förstår ni, nu har jag funnit svaret på den frågan: Här har vi alltså ännu en konspiration- den här gången från skedtillverkarna och gulaschsoppe-kockar. Man gjorde det för att lura folk till att vända skeden uppochner så att soppan rinner ut och på så sätt så inbillar vi oss att det är mer soppa i tallriken för att det tar extra lång tid att äta upp den. Men för att de själva skulle kunna spegla sig i sina blanka skedar gjorde de så att om man tittar riktigt nära skeden så syns man rättvänd. Jag lovar att det här är sant! Gå och testa själv...

Om det är någon som vill ha den tråkiga förklaringen så kan ni skicka eran mail.adress till mig ;)
Catrin

ahaaaaa =)

linnns

Hahah självklart! ^^

kram

Julia

jag gick o testade nyss :'D

men jag var upp o ner, hur jag än gjorde. Fast när jag hade skeden bakofram, och kollade på baksidan av skeden, då var jag rättvänd. :D

Emma Andersson

Hahaha :)

Jeanette

klockrent :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress