Men vad F**n!!
Ser ni på kanal 5 eller?? Det handlar om kvinnor som väljer att föda sina barn hemma utan smärtstillande, barnmorska, eller medicinsk utrustning. En kvinna har gjort en hemsida om hur man nu gör för att klara det här själv och ger råd och visar filmer om hur man kan få spontana orgasmer vid en förlossning... Det var det vidrigaste jag hört!!!! Hur kan man förknippa en födsel med något sexuellt?????? Nä fy fan säger bara!!!!!!

En annan smart kvinna uttryckte sig så här: "Jag och min man är dom bäst lämpade personerna att vara med när vår dotter föds, hon är tryggast i våra händer för vi älskar henne."  Men är ni utbildade läkare och sjuksköterskor?????? Vissa människor alltså....

Förstår dom inte själva att det är livshotande för både babyn och en själv om det tillstöter några komplikationer och det inte finns en utbildad person i närheten???? Vad händer om barnet dör då? Oj då- eller??
Jag tycker man ska bli åtal för dråp eller något liknande i såna fall! Jag skulle bli galen på min egen mamma om jag i efterhand fick höra att hon tog en sån risk när jag skulle födas till världen!

Finns inget mer att säga om det här, tycker att det är bedrövligt att det finns så lågt begåvade människor!!

Tyck till- vad känner ni??
Maria

Jag såg den "dokumentären" igår också! Eller fram och tillbaka egentligen för jag ville inte men kunde liksom inte sluta. Det var så förskräckligt och skrämmande alltså! Att bara chansa så där med ett litet liv!

Jag är ju inte mamma själv, men blir väl i framtiden förhoppningsvis :P Jag skulle i alla fall aldrig våga göra så där! Såå hjärnslöa och naiva!

Anonym

Det var bland det värsta jag har sett. "Så oerhört speciella och alternativa" människor som ska sätta sig emot allting som finns. Även läkarvård. Tycker på ett sätt att dom skulle få skylla sig själva om någonting går snett, men ett litet oskyldigt barn. Skulle man verkligen äventyra sitt barn liv, bara för att visa vad man står och tror på..? Det är nog bara riktiga idioter som gör det. Jättefina bilder på sig med magen i vädret =) Bebismagar är det allra finaste.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress