Hur man räknar kalorier...
Flera har frågat hur man räknar kalorier, Jag är ingen expert på ämnet direkt... Jag gick med på en sida som heter måbra och blev medlem där och fick då hjälp med hur jag skulle lägga upp min kost, det finns nåt slags räkneverk där som sköter matematik åt en. Det kan rekommendera- man vill inte gärna slänga i sig en chokladkaka för att sedan gå och skriva in det i datorn och få ett påslag med 300 kalorier direkt! Dessutom så finns det ju insektsben i chokladkakor... Hur många kalorier är det i dom då ??? ;)

Sandra

Jag rekommenderar INGEN (om man inte måste gå ner av en medicinsk anledning) att börja räkna kalorier. Det är väldigt svårt att sluta och man kan lätt utveckla ätstörningar. För det andra så innehåller en chokladkaka tyvärr inte bara 300kcal. Om det hade varit så väl. Choklad ligger på ca. (beroende på vilken sorts choklad förstås) 550kcal/100g. Läste dock Tyras blogg och måste säga att du har varit väldigt duktig! :) När hon visade före och efter bilder så såg jag inte ens att det var samma person. :)

Bastardo

Insektsben? Då hoppas jag verkligen att det är från frigående insekter, annars fan tänker jag bojkotta Marabou!!!

Tessan

Sandra- tror att man kan utveckla ätstörningar hur som helst, oavsett vilken sätt man försöker gå ner på... Fast jag måste erkänna att man blir lite skruvad av kalori-räkning, jag minns en gång mitt i min diet då jag nästan ångrade mig efter att jag tagit en TREO pga att det kanske innehöll kalorier...

Julia

vadå insektsben? :O

Anonym

Hej. nu är jag desperat. Jag har haft blogg innan men den blev hackad. jag kan inget alls på blogg. bara att blogga. Ingen av mina vänner kan heller. Så jag skulle vilja fråga dig som har så fin blogg. om du skulle vilja hjälpa mig och göra en framsida till min blogg. jag vill absolut inte ha de komplicerat. Men eftersom jag inte kan något är de inte så lätt. Snälla hjälp :) bellmee.blogg.se heter jag :) Snälla svara så jag vet. kram

Tessan

Hallå du stackars desperata!! Kolla lite längre ner på min sida så har du adressen till Julias blogg, hon kan säkert hjälpa dig!!

Rebecca

Insektsben? O.o

hanna

oh, det där beövde jag verkligen höra, insektsben alltså. nu kanska ja gäntligen kan hålla mig borta från marabou! :D TACK

chennie johansson

mmm vad gott, ska nog dra iväg och köpa mig en marabou snart

therese

ÅH DU SUKTAR MIG :O x)

sally

insektsben or not, man äter det när det är gott vad det än innehåller :D

mathilda

isåfall är insektsben gott !

mikaela

gott gott!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress